Hádam ani nie je nutné opisovať, ako zrušený alebo meškajúci let dokáže pokaziť nielen náladu, ale takisto vaše plány. A zvlášť v prípade, ak vravíme o niekoľkohodinovom oneskorení. Na nevydržanie je už len to vyše 3-hodinové čakanie v areáli letiska, ešte kritickejším je situácia, v ktorej sa kvôli meškaniu skomplikoval celý výlet alebo pracovná, rodinná či iná príležitosť.
- Ešte predtým, než dáte hlavu dole si však môžete uvedomiť, že právo je v takomto prípade na vašej strane a môžete to skúsiť maximálne využiť.
- Zoznámte sa s vašimi právami , oslovte profesionálov a začnite jednať!
- Na reklamáciu letu máte nárok 2 roky spätne a pokiaľ išlo o viac než 3 hodinové meškanie, máte nárok na slušnú finančnú kompenzáciu (250-600 eur).
Nemyslím to vôbec ako urážku ak poviem, že veľa cestujúcich nemusí v tejto situácii podrobne poznať svoje práva, ktoré sú obsahom európskeho nariadenia o kompenzácii za meškanie alebo zrušenie letu.
Základnou súčasťou je povinné poskytnutie občerstvenia, telefónneho hovoru poškodeným cestujúcim, v nočných hodinách takisto ubytovanie v hotelovej izbe.
Pokiaľ meškanie trvá viac než 3 hodiny, môžeme vravieť takisto o finančnej kompenzácii v závislosti od dĺžky trasy plánovaného letu, pričom maximálna hranica odškodného je 600 eur. O odškodné môžete žiadať maximálne dva roky spätne, no je samozrejme potrebné disponovať potrebnou dokumentáciou, respektíve dôkazmi ako letenka, palubovka, foto s tabuľou o meškaní a skrátka dôkazy, že k meškaniu skutočne prišlo a o dĺžke jeho trvania.
Našťastie v týchto prípadoch existujú spoločnosti ako claimcloud, ktoré relatívne rýchlo sprostredkujú potrebnú dokumentáciu a zastúpia vás vo všetkých krokoch. Pravdepodobnosť neúspechu je minimálna, no v takom prípade za využité služby neplatíte.