K tomu, aby boli webové stránky navštevované, respektíve aby ich bežní užívatelia vôbec našli je potrebné, aby sa stali poprednými výsledkami, ktoré vám poskytne internetový vyhľadávač (napr. Google). V tomto smere je pre konkrétnu webovú stránku potrebná optimalizácia pre webové vyhľadávače, známejšia pod anglickou skratkou SEO (search engine optimization).
Optimalizáciou sa vlastne upravujú, doplňujú, tvoria a následne propagujú vzniklé webové stránky do podoby, aby zaujali čo najvyššie miesto v známych bezplatných vyhľadávačoch (Google, Bing, Yahoo, apod). K týmto výsledkom a faktorom umiestnenia sa podpisuje aj výber vhodných kľúčových slov, v prípade off-page faktorov napríklad spätné odkazy.
Kľúčové slová by mali byť relevantné k téme konkrétnych webových stránok, čím sa niekoľkonásobne zvýši pravdepodobnosť, že vyhľadávač v prípade zadaného slova alebo slovného spojenia posunie na vyššie miesto relevantný odkaz v podobe konkrétnej webovej stránky. Teda ak sa napríklad web zaoberá článkami na tému predaj počítačov, ideálne je vyberať kľúčové slová pre danú tému.
Relevantnosťou a popredným umiestnením by tak logicky mala vzniknúť vyššia návštevnosť konkrétneho webu. Vyššou návštevnosťou tak zároveň vzniká i efektívnejšia konverzia, respektíve požadovaná aktivita na webe, čo je ideálne najmä v prípade, ak daná stránka predáva určitý tovar alebo poskytuje isté spoplatnené služby. V iných prípadov vzniká pravdepodobnosť, že sa návštevníci zaregistrujú, kliknú na reklamu, vyplnia dotazník, apod. Záleží od toho, čo daný web ponúka a aký je jeho prioritný zmysel.
Pravdepodobne tak už viete, že optimalizácia stránky pre popredné umiestnenie vo vyhľadávačov je tak z veľkej časti záležitosťou úspešného marketingu, najmä v dnešnej digitálnej dobe. Internetový marketing je však širší pojem, preto existujú aj širšie možnosti optimalizácie. Nie nadarmo tak poznáme aj pojem SEM ( seach engine marketing), ktorý zahŕňa napríklad prekliky na reklamy.